eRaty Santander Consumer Bank

Lista produktów producenta: Acer

Acer (IPA: /eɪsər/) – przedsiębiorstwo założone w 1976 r.[2] na Tajwanie, oferujące sprzęt, oprogramowanie i usługi z sektora IT. Zajmuje się także badaniami, projektowaniem, marketingiem, sprzedażą i obsługą posprzedażową sprzętu komputerowego i urządzeń mobilnych. Oferta Acer kierowana jest do użytkowników indywidualnych, przedsiębiorstw oraz do sektora edukacji. Piąty co do wielkości producent komputerów osobistych na świecie (za Lenovo, HP i Dellem)[3].

Acer to tajwańska korporacja produkująca i dostarczająca sprzęt komputerowy i elektroniczny. Głowna siedziba mieści się w Xizhi, w Nowym Tajpej na Tajwanie. Produkty marki Acer to laptopy, tablety, monitory, desktopy, projektory, smartfony, komputery All in One, akcesoria i oprogramowanie. Na początku XXI wieku Acer wprowadził nowy model biznesowy, zmieniając charakter działalności z wytwórcy na projektanta, marketera i dystrybutora produktów.

1976: 






Infografika prezentująca rozwój firmy Acer



Acer rozpoczął swoją działalność jako Multitech, założony przez Stana Shih[4] i jego żonę Carolyn Yeh oraz grupę inwestorów. Kapitał początkowy tego start-up’u wynosił 25 000 dolarów, a biuro ustanowiono w Xinzhuna Tajwanie[5]. Na początku zatrudniająca 11 osób firma była dostawcą części elektronicznych, w tym mikroprocesorów, ale szybko rozwinęła się w kierunku producenta komputerów osobistych.


1987: Korporacja Acer


Korporację Acer ustanowiono w 1987 roku. Jak inne lokalne firmy, Acer wykorzystał możliwości rozwoju firmy na Tajwanie, lokując tam swoją siedzibę[5]. W latach 80. pozycja marki Acer stale wzrastała, bowiem budowała swoją reputację jako producent dla amerykańskich przedsiębiorstw komputerowych. Kontynuowano także promowanie własnej marki komputerów.


Stworzenie i rozwój własnej marki, będąc jednocześnie producentem i dostawcą dla innych firm, było przełomowe dla sukcesu marki, ale stan ten był trudny w utrzymaniu. Działalność firmy na obu polach była odmienna, co niosło za sobą potężne koszty organizacyjne.


1995: Client-server


By rozwijać się na międzynarodową skalę, Acer zorganizował w 1995 r. własny sposób organizacji, „client-server”, w ramach którego firmę podzielono na 11 pół-zależnych jednostek biznesowych[5]. Każda jednostka mogła kupować produkty od innej i w tym samym momencie sprzedawać je kolejnej. Pomysł zrodził się, by stworzyć styl zarządzania budowany na modelu networkingowym, czyli procesie wymiany informacji, zasobów i możliwości opartych na sieci wzajemnych kontaktów, a nie hierarchiczności.


Rozwiązanie to umożliwiło Acerowi dojście do wielu innowacyjnych rozwiązań. Struktury firmy i procesy w niej zachodzące były znacznie bardziej złożone, niż dotyczące zakontraktowanej produkcji dla firm zewnętrznych (produkcja ta nadal stanowiła 35% dochodów)[5], a jej marże były znacznie niższe. Założyciel firmy, Stan Shih oparł rozwój marki o filozofię „Dragon dream”. Ten „Smoczy sen” objawił się jako decyzja o inwestycji w budowanie i rozwój marki, zamiast zwiększania krótkoterminowych wyników ekonomicznych.


2001: Wistron Corporation


Pod koniec lat 90. marka własna Acer została osłabiona przez swój system podwykonawstwa. Acer dostarczał produkty swoim konkurentom w tym samym czasie, kiedy popularyzował własne. Ten oczywisty konflikt interesów poważnie ograniczał potencjał rozwoju marki. Kolejnym motorem zmian był poważny kryzys na rynku komputerowym z początku XXI w., który odbił się na całej branży. Na spotkaniu akcjonariuszy w 2001 roku zarząd Acera zaproponował oddzielenie produkcji dla zewnętrznych firm[5]. Wprowadzony rok później podział przypieczętowało powstanie Wistron Corporation. Mimo że Wistron nadal tworzy większość urządzeń marki Acer, to podział umożliwia korzystanie przez Acer z usług firm zewnętrznych.


XXI wiek


Rozwój marki na poszczególnych płaszczyznach jest stale dostrzegalny. Do 2011 roku Acer silnie koncentrował się na zdobywaniu udziałów rynkowych, by zdobyć jak najwyższy wolumen sprzedaży. Osiągnięcie zakładanego poziomu sprzedaży spowodowało zmianę polityki firmy. Obecnie celem Acer jest utrzymanie zdobytych udziałów rynkowych, a nie intensywne zwiększanie wolumenu sprzedaży[5].

Więcej

Zawartość koszyka

Brak produktów

Do ustalenia Wysyłka
0zł Podatek
300zł Do darmowej wysyłki brakuje Ci
0zł Razem

Cena zawiera podatek

Zobacz koszyk

Szukaj

Menu